Nov 12, 2010

فتح باب التقديم لمنحة لوريال واليونيسكو لعام 2011 للباحثات المصريات

تعلن المؤسسة العربية للعلوم والتكنولوجيا عن فتح باب التقديم للدورة الثانية لمنحة "برنامج من أجل المرأة والعلم للزمالة العربية الإقليمية" لعام 2011، المعروفة باسم "منحة لوريال واليونيسكو"، التي تديرها المؤسسة العربية للعلوم والتكنولوجيا، للباحثات في مصر، لتقديم بحوث تطبيقية تساهم في تنمية الاقتصاد والمجتمع المصري.

هذا ويبدأ التقديم للمنحــة من الآن، ويغلق باب التقــديم في 12 فبرايــر 2011. ويمكــن التقديم مبــاشرة على الإنترنت للمشــروع المشــارك والمستنــدات المرفق بــه، على الموقــع الإلكــترني http://fellowships.astf.net.

صــرح بهــذا الدكتــور عبد اللـه عبد العزيز النجار، رئيس المؤسسة العربية للعلوم والتكنولوجيا.

وأضاف النجار : أن هذه المنحة، تعبير قوي عن ثقافة التعارف والتقارب والشراكة العلمية، التي تستهدف مسايرة حركة الانتقال نحو مجتمع المعرفة، وأن مشاركة إمرأة العلم المصرية في هذه البرامج، يدفعها نحو مشاركة أكبر في مختلف مستويات صنع القرار، وصولا لنهضة متكاملة في مصر. مؤكدا أن هذا المنحة تعد من المنح الرائدة علميا وعالميا، وتغطي تخصصات ذات صلة مباشرة بمجالات التنمية، وتحسين مستوى المعيشة، ومكافحة الفقر، والنهوض بدور المرأة، ومشاركتها في صنع القرار.

وأشاد النجار بمشاركة المرأة المصرية في عملية النهضة والتنمية والمكانة العربية والدولية، التي نجحت الدولة في تبوأها، وهو ما جعل المرأة المصرية شريكا رئيسيا في عملية النهضة المجتمعية والتنمية الاقتصادية، وتتمتع في كل منصب ومكانة تشغله، كل التقدير والاحترام، نتيجة مساهماتها وانجازاتها البناءة في اقتصاد ومجتمع المعرفة المصري، القائم على البحث العلمي والتطوير التكنولوجي. مشيدا بالجهودة البناءة التي تبذلها سيدة مصر الأولى، السيدة سوزان مبارك، لتجعل من المرأة المصرية نموجا يحتذى به.

وشدد النجار على أهمية توفير المؤسسات الحكومية التشريعات والبنية القانونية لدعم إمرأة العلوم والتكنولوجيا، وإطلاق المبادرات وتنسيق الجهود لتحقيق ذلك الهدف، بما لا يتعارض وأعراف المنطقة، مركزين على تطوير ثقافة المشاركة والإنفتاح.

علما بأن نساء العلوم المصريات قادرات على ممارسة دورهن الصحيح ومجاراة الرجل، والفوز بجوائز عالمية في العلوم، وقدرتهن على الابتكار والابداع.

كما أنه يمكن اعتماد البحث العلمي والابتكار التكنولوجية، كأداة فاعلة لدعم تكافؤ الفرص بين المرأة والرجل في المجتمع المصري. مضيفا أن الإعلان عن الدورة الثانية للمنحة يأتي بعد أن قررت مؤسسة لوريال العالمية ومنظمة الأمم المتحدة للتربية والعلوم والثقافة"اليونيسكو"، توسيع نطاق المنحة الجغرافي، بعد نجاح المؤسسة العربية للعلوم والتكنولوجيا في إدارة المنحة في دورتها الأولى لعام 2010، في 5 دول عربية. لتشمل المنحة في دورتها الثانية حاليا، 17 دولة عربية، هى: الإمارات العربية المتحدة، السعودية، مصر، الكويت، البحرين، قطر، سلطنة عمان، اليمن، العراق، سورية، لبنان، الأردن، فلسطين، السودان، ليبيا، تونس، والجزائر، مع زيادة عدد المنح لتكون 10 بدلا من 5 منح.

و أشارت الدكتورة غادة محمد عامر، نائب رئيس المكتب التنفيذي ومديرة برامج المرأة في المؤسسة العربية للعلوم والتكنولوجيا إلى أن قيمة المنحة لكل باحثة فائزة، 20 ألف دولار أميركي.

وأنه من شروط المنحة: أن تكون في درجة ما بعد الماجستير. وأن تكون المتقدمة مصرية الجنسية، ضمن الدول السبعة عشر المذكورة، في تخصصات علوم الحياة والعلوم المادية والرياضيات والهندسة والتكنولوجيا. مع تقديم خطابات تزكية من مشرفين أكاديميين أو بحثيين. وأن تكون المتقدمة متفوقة أكاديميا. وأن يكون مشروعها البحثي واعدا. ويتم اختيار الباحثاث الفائزات، من قبل لجنة تحكيم تضم مجموعة من العلماء المرموقين.

أضافت د. غادة أن المرأة يمكن أن تساهم في تقديم حلول للتحديات التنموية في المنطقة. ويمكنها كذلك أن تلعب دورا بناء في تغيير صورة العلم، مع تقديم التقدير الذي تستحقه المرأة، لمساهمتها في جهود التنمية. هذا وتوفر المنحة للباحثات المصريات العربيات مزايا عديدة، من بينها إمكانية تبادل الخبرات والمهارات، إذ يمكن لكل باحثة فائزة بالمنحة، أن تقوم باستكمال بحثها في إحدى الدول المشاركة في المنحة، وهو ما ينتج عنه المزيد من الثراء المعرفي والثقافي لدى الباحثات المصريات ، والمساهمة في بناء مجتمع واقتصاد المعرفة العربي والمصري.

يذكر أنه خلال الدورة الأولى للمنحة لعام 2010، تنافست 149 باحثة، وفازت 5 باحثات بقيمة المنحة، وهي 20 ألف دولار لكل منهن، في حفل بهيج استضافته مدينة دبي الساحرة خلال شهر سبتمبر 2010، بحضور كبار المسؤولين في المؤسسة العربية للعلوم والتكنولوجيا، ومؤسسة لوريال العالمية، ومنظمة اليونيسكو. وكانت المنحة تغطي الباحثات العربيات في 5 دول فقط، هي: الإمارات، السعودية، الكويت، مصر وتونس. وتم اختيار الفائزات بواسطة لجنة تحكيم، تضم نخبة من العلماء والخبراء العرب، يترأسها الدكتور نبيل صالح. 

Sales Specialist - GR Media Solutions

GR Media Solutions
Sales Specialist
English : Very Good
Egypt
Full Time
Provide sales support to the field by responding to product questions, assisting agents with product selection, competitor information, suitability, sales presentations and software support. Prepare presentations, proposals and sales forecast reports. Perform problem resolution for field and internal partners on problem cases/exception situations . Arrange a documented program of visits to all potential customers and assist in making opportunities. Develop and update their knowledge competitors’ products and discuss with colleagues how best to promote and sell products and services. Assess customer needs, explain and demonstrate products to them, which will involve providing technical description of products, as well as describing the purposes for which they may be used. Assist in quoting and negotiate prices and commercial terms & conditions prepare tenders in order to achieve sales targets. Maintain relations with existing clients and identify new clients in order to grow the business.
3 years of proven track record in sales.
Any
3 - 5 Years.
Negotiable
To apply, kindly send your resume with a recent photo and mention the job title in the email subject.
Marian Farouk
cv@archimedia-me.com

Advertising Sales @ Saudi Arabia

Advertising Sales
Saudi Arabia
Full Time
Employ all efforts towards achieving the targets sales, and follow the market on a daily basis and know all the new competitors and teamwork with colleagues and knowledge of the region in which it operates, and be tactful and good-looking, the overriding objective function of the representative of the Declaration is to implement the sales plan in line with approved policies and procedures in the company.
•appropriate academic qualification of at least Bachelor, preferably in the same area • Experience of not less than two to three years in in advertising sales . • A course in selling skills or communication skills
Male
2 - 5 Years.
• Fluency in English (speaking - writing - read). • proficiency (MS Office & Outlook) • communication skills
Negotiable
please send CV with recent photo
mtjobs2010@gmail.com

Junior Website Administrator - Almokhtabar

Almokhtabar
Website Administrator
Egypt
Full Time
- Maintain functionality of the website. - Co-ordinate content of the website from content providers in various departments. - Monitor web server and site technical performance. - Prepare analysis report on the website performance, no of visitors, hits… etc
- Candidate should have at least one year experience in websites management. - Ability to use design software like Photoshop, freehand …etc - Acceptable knowledge of at least one Web programming language like HTML, ASP …etc - Sensitive to market and technology trends. - Responsive and able to meet Deadlines.
Any
1 - 2 Years.
Negotiable
Waleed Osama
Almokhtabar@hotmail.com

Senior Graphic Designer

Premier Services & Recruitment
Graphic Designer
English: Good
Egypt
Full Time
2D design and finalize including the montage and color separation phase.
*Bachelor degree of Fine Arts or Applied Arts(Must). *Expert in using Adobe Photo-shop. *Expert in using Adobe in-design Freehand(Must). *Professional in using adobe illustrator.
Any
3 - 5 Years.
Negotiable
A Company located in Nasr City is looking for Senior Graphic Designer.
Amgad El-sehikh
amgad.hazem@premieregypt.com

Consulting Specialist / Marketing Communications - CID Consulting

CID Consulting
Consulting Specialist / Marketing Communications
Perfect command of spoken and written English and Arabic.
Egypt
Full Time
• Assist in the development of marketing communications plan/strategy for CIDs clients/projects (Conduct communications audit and data analysis) • Support in the implementation of marketing communications program on behalf of CIDs clients • Responsible for the day to day operations of client engagements and required intervention • Support in events organization and management • Support in conducting pulsing surveys and researches serving CID private sector projects • Responsible for the production of any publications/communication materials on behalf of the CID clients. • Responsible for content development for the assigned clients • Responsible of quality controlling the output of different Suppliers serving the assigned communication clients. • Manage all internal and external communication and documentation of assigned projects/activities • Responsible for the implementation of relevant media engagement and management areas for assigned CID clients • Manage daily media monitoring in the assigned projects
Bachelor’s in marketing, mass communication or a related field. Excellent computer skills with working experience in the use of Microsoft Office applications. Excellent verbal and written communication skills. Perfect command of spoken and written English and Arabic. Ability to handle multi tasks and deliver on time. Ability to analyze ideas and concepts.
Any
Marketing
3 - 5 Years.
Negotiable
Kindly attach a recent photo to your CV and quote the following reference in the subject field (CS-MARCOM-1110-AMCHAM)
Nahed Bessada
recruitment@cid.com.eg

Executive Secretary - Market Compass

Market Compass
Executive Secretary
Excellent Command of English Language
Egypt
Full Time
1. First point of contact with team from inside the organization and Visitor‘s from outside the organization.. 2. Handle all types of correspondences phone calls, mails, faxes…etc and greeting visitors. 3. Build and maintain Business management process to facilitate and to organize work flow. 4. Set up appointment, meetings and attend it when business needed, taking minutes of meetings and preparing plan of action of each department and follow-up with department team their progression in plan. 5. Preparing documents, briefing papers, reports and presentations and ensure the quality standard of documents. 6. Arranging travel and accommodation of managing director and team. 7. Carrying out specific projects and research. 8. Assist in the management of accounts and budgets. 9. Taking on some of the managers responsibilities and working more closely with management; being involved in decision-making processes.
B.A in Business administration in marketing communications field or any related major.
Female
Business Administration
3 - 5 Years.
PC Skills: Internet- Microsoft office (Excel- Win Word- Power Point) • Excellent presentation skills, professionals’ negotiations skills. • High sense of communication skills, customer-oriented, self-motivated. • Capability to work under stress and meet goal, good sense of problem solving and creative thinking, flexible and has the capability to adapt easily to changes. • Excellent leadership’s skills and good sense of initiation.
We offer an attractive package and help employees to build their own career path
Negotiable
Please to attach recent photo to your CV and mention the job title in your mail
Rania Allam
rallam@mkcompass.com